Extras din termenii si conditii, agreate de cumparator la plasarea comenzii, cu priviire la retur:
18. Dreptul de retur in termen 14 zile este reglementat de Ordonanta de Urgenta 34/2014 privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta.
Dreptul de retur in 14 zile se adreseaza clientilor persoane fizice, care au achizitionat produse online de pe site-ul bexon.ro
Clientul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, în termen de 15 zile lucratoare, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cadea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor.
Renuntarea la cumparare in termen de 14 zile se poate aplica doar pentru produsele comandate online si livrate prin curier. Dreptul de renuntarea la cumparare nu se aplica in cazul persoanelor juridice.
19. Inregistrare cerere retur produse si obtinerea numarului de inregistrare retur
19.1.Cumparatorul va completa Cererea de retur
19.4. Cererea de retur va fi aprobata si inregistrata in sistem doar daca datele solicitate sunt corecte si complete si daca indeplineste conditiile obligatorii de aplicare procedura retur pentru produse cumparate;
19.5. In maxim 24 ore cumparatorul va primi un e-mail cu numarul de inregistrare a cererii de retur si orice alte detalii privind aplicarea procedurii de retur.
20. Conditii de retur Produsul returnat trebuie:
- sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat;
- in ambalajul original cu toate accesoriile si consumabilele aferente (daca este cazul, inclusiv manuale, cd/dvd-uri, certificate de conformitate si garantie, etc);
- fara a reprezenta urme de uzura, modificare sau consum atat in cazul produselor cat si ale accesoriilor sau/si consumabilelor ce insotesc produsele returnate ;
- cu etichetele de garantie intacte si documentele originale care l-au insotit (factura fiscala, aviz de insotire. certificat garantie, certificat de conformitate, etc);
21. Constatare si validare acceptare retur produs(e)
21.1. Dupa sosirea produsului/produselor in locatia Vanzatorului, personalul tehnic specializat va verifica si constata daca pentru aceste produse primite este aplicabila procedura de retur. Verificarea si constatarea se face pe baza cererii de retur emisa de catre cumparator si a conditiilor obligatorii de aplicare a procedurii de retur pentru produse cumparate;
21.2. Rezultatele finale constatate vor fi comunicate cumparatorului prin e-mail, in maxim 24 ore de la primirea produsului/produselor, acestea facand referire si la taxele speciale aplicate, daca este cazul, in procesul de retur produs(e) (vezi paragraful - Costuri si taxe speciale pentru retur produs(e));
21.3. Pe baza rezultatelor constate si comunicate, cumparatorul este obligat, prin e-mail, sa furnizeze acceptul sau observatiile cu privire la cele mentionate in rezultatele comunicate, in vederea continuarii procesului de retur produs(e).
22..Service si garantie Pentru produsele care prezinta defecte in perioada de garantie si nu indeplinesc conditiile obligatorii de aplicare procedura retur pentru produsele cumprate (vezi paragraful - Conditii de acceptare retur produs(e)), cumparatorul va contacta info@bexon.ro pentru a fi redirectionat catre locatiile service autorizate ale Vanzatorului.
23. Inlocuire produs Pentru produsele cumparate care indeplinesc conditiile obligatorii de aplicare procedura retur si presupune inlocuirea produsului, Vanzatorul va inlocui produsul cu unul nou al modelului specificat in comanda initiala a cumparatorului. Daca se agreeaza inlocuirea cu un produs din aceeasi categorie de o valoare mai mare, cumparatorul va plati diferenta, respectiv daca valoarea este mai mica, cumparatorul va primi o rambursare partiala pana la valoarea produsului inlocuitor.
24. Costuri si taxe speciale pentru retur produs(e)
Costuri suportate de catre cumparator:
- Costuri de retur si transport curier pentru produsul in cazul caruia cumparatorul renunta la achizitionarea produsului in termen de 14zile lucratoare de la receptia produsului;
- Cost transport curier pentru optiunea cumparatorului de a reexpedia produsul ce s-a constatat de catre vanzator ca nu indeplineste conditiile obligatorii de aplicare procedura retur produs(e);
24.1. Costuri suportate de catre vanzator:
Costuri de retur si transport curier pentru produsul in cazul caruia la receptia produsului cumparatorul constata ca:
- Produs ce nu este conform cu specificatiile din oferta vanzatorului;
- Produs ce nu este conform specificatiilor mentionate in comanda cumparatorului;
- Produs este nefunctional in primele 24 ore de la receptie sau colete ce prezinta deteriorari.
25. Rambursarea sumelor Rambursarea sumelor se va face in cel mult 7 zile de la data denuntarii contractului de catre consumator.
25.1. Politica de retur produs(e) mentionata mai sus se aplica doar produselor comandate online pe bexon.ro ce au fost receptionate de catre cumparator persoana fizica in urma transportului prin curier;
25.2. Politica de retur produs(e) mentionata mai sus nu se aplica in cazul produselor comandate/cumparate in magazinele Vanzatorului. Pentru produsele comandate/cumparate in magazinele Cumparatoruluise aplica procedura de retur produs(e) din respectiva locatie unde au fost emise documentele de vanzare;
26.8. In cazul returului produselor comandate si achitate, costul transportului nu se returneaza.